Sfaturi importante pentru o buna intretinere a anvelopelor

Posted by

Conform legilor privind siguranța autovehiculelor, anvelopele pentru autoturisme și camioanele ușoare trebuie înlocuite atunci când adâncimea benzii de rulare ajunge la 1,5 milimetri pe anvelopele de vară. Acesta este de fapt minimul înainte ca adâncimea șanțului să fie considerată legal; totuși, chiar și la această profunzime a benzii de rulare, siguranța este compromisă.

De fapt, pentru a asigura o manevrabilitate optimă și a reduce riscul de explozie, mulți producători recomandă înlocuirea anvelopei atunci când adâncimea benzii de rulare ajunge la 4 mm.

„Riscul este crescut brusc când adâncimea benzii de rulare scade sub cea mai mare recomandare a producătorilor de pneuri de cel puțin 4 mm”, spune un reprezentant al firmei de anvelope Nokian

Majoritatea șoferilor circula cu o presiune ridicata a pneurilor în timpul iernii, când aerul rece determină dezumflarea anvelopelor. În vara, temperaturile mai calde pot avea efectul opus.
În afara temperaturilor, vehiculele noastre se deplasează mult mai mult și cu încărcături mai grele în timpul verii, deci este important să se mențină presiunea aerului recomandată și sarcina de întreținere a pneurilor să fie adesea verificata în lunile de vară.

Căutați presiunea de aer recomandată pentru autovehiculul dvs. pe inscrisul ușii șoferului sau în manualul proprietarului și verificați-l în mod regulat.
Pentru o mașină încărcată complet, presiunea în anvelope ar trebui să fie mărită cu 10-15% față de nivelul normal de presiune. La verificarea presiunii, șoferii trebuie să se asigure că anvelopele sunt reci și să evite verificarea imediat după ce s-au oprit din condus.

S-ar putea să vă surprindeți cât de multe vehicule vedeți în iulie și august încă cu anvelope de iarnă. Unii șoferi încearcă să-și menajeze bugetul și cred că este mai sigur să foloseasca anvelopele de iarna în timpul verii decât sa schimbe anvelopele de vara in timpul iernii.
Oricare ar fi motivul, cu excepția cazului în care vorbim de anvelopele all-season, este o alegere periculoasă. Iată de ce: anvelopele de iarnă sunt realizate cu un material din cauciuc proiectat să rămână moale și să dea aderență doar la temperaturi mai reci. În timpul verii, aderența umedă la anvelopele de iarnă nu este apropiată de nivelul necesar.

În afară de faptul ca siguranța și manipularea masinii sunt compromise, există mai multe motive pentru a nu conduce cu anvelope de iarnă în timpul verii. Pneurile de vară sănătoase și bine menținute vă oferă o siguranță sporită și o viață mai bună a anvelopei.